27 Ocak 2010 Çarşamba

“Ohh! Anne senin gibi mis krem kokmuş muyum?”


Hava çok soğuk. Afyon’da geçirdiğimiz 3. kışımız ama ben ilk defa üşüdüğümü hissediyorum. Bu sabah işe gelirken -10’du sıcaklık. Camdan dışarıya baktığınızda pırıl pırıl bir hava var aslında ama gerçekten çok ayaz.

Hava durumu böyleyken Şubat tatilinde olan Can ve Naz’da evde tıkılı kaldılar tabi. Zaten Afyon’da yapılacak çok fazla bir alternatif yokken hava şartlarından dolayı da olanları da yapamaz hale geldik. Dün bu yüzden hünerli eller bloğundan ıslak kek tarifi aldım. Planlarımda çocuklarla güzel bir pasta yapmaktı. Can küçükken ne çok yapardık. O zevk alırdı, yumurtaları parçalayarak kırar, unu, yağı vs yarısını dışarı yarısını kabın içine boşaltırdı ama eğlenirdi. Tabi burada benim sabrım asıl önemliydi. Özellikle mikserle çırpmaya bayılırdı. Hani Naz’da sever diye düşünüyorum. Ama her bayan benim gibi köle ruhlu olacak diye bir şey yok ki. Naz’da bunu yaşıyorum. Sevmiyor mutfakta bana yardım etmeyi. Neyse çok uzatmayayım. Can üst kata Nigar’cığma çıktı, Melisle güzel vakit geçiriyorlar.

Naz’a “ hadi gel bizde baş başa kek yapalım, babaya ve Can’a sürpriz olsun” dedim. “Tamam“ diyen Naz, ben malzemeleri ortaya çıkarıncaya kadar bir de baktım bilgisayarın başına geçmiş. Oyun oynamaya başlamış. Israrla çağırmama rağmen mutfağa gelmedi. Bir de baktım ben keki fırına koymuşum bile.

Naz süslenmek ve evcilik oyunlarından başka en çok sevdiği şey, masal dinlemek ve kitap okutmak. Onun dışında ilgilendiği çok fazla etkinlik yok. Boyama yaparken bile çiçeğin bir yaprağını o boyarken bir yaprağını da bana boyatıyor. Bu kadar tembel yani.

Asıl bugün anlatmak istediğim olaya gelince: Her akşam yatmadan önce her bayanın yaptığı gibi, makyajımı temizler, kremlenir yatarım. Benim her şeyimi taklit eden akıllı kızım, biz salonda tv izlerken gidip makyaj yapmış. Ama öyle böyle bir makyaj değil. Farlar sürülmüş, rujlar sürülmüş, kalemler çekilmiş. Tam bir palyaço olmuş. Zaten bizim evde çocukların sesi çıkmıyorsa, kesin bir vukuat yapıyorlardır. Biraz sonra yanıma gelen Naz, “ annecim hadi makyajımızı temizleyelim, kremlerimizi sürelim, yatalım” derken kontrolsüzce “hıııık”diye bir ses çıkardığımı duydum. Kızım meğer bu sefer de makyaj temizleme ve kremlenmeme özenmiş. Gidip makyajını temizlerken “anne bakıyım” diye kirli pamuğu gördükçe nasıl mutlu oluyor. Topuklarına kadar kremlerini de sürdü.

Ohh! Anne senin gibi mis krem kokmuş mu yum?” diye güzelce de koklattı kendini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails