20 Nisan 2010 Salı


Kızım artık bana arkadaş. Zaten bana normal olmayan düşkünlüğü de var. Alışverişe, gezmeye, arkadaşa, çarşı, pazar her yere birlikte gidiyoruz.

Dün onu kreşten aldım. Nigar teyzesi, Duva( Doğa)ile birlikte Filiz teyzesinin doğum günü hediyesini almak için Özdilek’e gittik. Hediyemizi seçtikten sonra kadınız ya, başladık kendimize bir şeyler bakmaya. Naz’ın bana benzediğini fark ettim. Gitmişl kedi reyonuna kıyafet bakıyor. Çok güldüm. Askıları tek tek kaldırıp bakıyor. En son bir bikini alıp gelmiş.

“Anne ben bunu istiyorum” dedi

“Ama senin çok bikinin var Naz” dedim.

“ Ama seninde çok kıyafetin var. Sen kendine alıyorsun” dedi.

Hııık oldum tabi. Suratını asınca dayanamadım peki dedim. Çok sevindi. Çünkü bende kendime bi şey alamadığımda eminim aynı duyguları hissediyorum.

Asıl anlatmak istediğim:

Özdilek te dolaşmaya devam ederken, bir çift az ötemizde bakınıyorlardı. Erkek olan hapşurdu. Naz:

“Anne çok yaşa diyeyim mi?” Diye sordu

“Hayır. Biz onları tanımıyoruz ki” dedim.

Sonra da çok pişman oldum. Anlık toparlandıktan sonra:

“ Eğer demek istiyorsan diyebilirsin annecim. Evet, haklısın hapşıran kişiye çok yaşa denir. Az önce ben sana yanlış bir şey söyledim. Tanımadığın insanlara da çok yaşa diyebilirsin” dedim.

Sonuç: Naz “çok yaşa” demedi.

Sonra da düşündüm. Birkaç gün öncede ben spor yaparken bir bayan ona çubuk kraker vermek istemiş. Bizimki almamış. Ama Duva almış. Koşa koşa geldi yanıma:

“ Anne Duva yabancı birisinden çubuk kraker aldı. Bende çubuk krakerleri döktüm” dedi.

Baktım yerler kraker dolu. Utandım.

“ Ama teyze çok üzülmüştür Naz neden döktün? “ dedim

“Ama biz o teyzeyi tanımıyoruz ki. Yabancılardan bir şey alınmaz” dedi.

Hata mı ediyoruz bilemedim. Bu kadar güvensiz yetiştiriyoruz çocukları. Bunları aşılıyoruz onlara. İnsanlara karşı çevreye karşı uzak ve soğuk bir şekilde büyütüyoruz. Sonra da oturup üzülüyoruz.

Kimse kimseye bir günaydın demiyor, selam vermiyor, tebessüm etmiyor diye.

Kendilerine zarar gelmesi diye korumacı bir yaklaşım sergiliyoruz mutlaka. Ama bunun sınırı ne olmalı, sanırım pratikte bunu ayarlayamıyoruz.

6 yorum:

  1. vallahi ben sürekli suratsız komşuma merhaba demekten yoruldum bide ilk ben söylüyorum bende artık söylememeye karar veridim.ondanda çıt çıkmadı.millet bi tuhaf be anacığım.nazada maşallah.çok cici bir kız.

    YanıtlaSil
  2. Aslında yaptığın doğru, ama yaşı ilerleyince bunu biraz daha esnekleştirecek olan yine bizleriz, denetimli özgürlük adı altında kötüyü iyiden filtre ederek gösterebilirz, bende bu hataları yaptım, aslında hata demek yanlış olur, ama şimdi ki aklım olsaydı bunu biraz daha yumuşatarak yapardım, en azından biri bir şey vermek istediğinde, oradan öfkeyle uzaklaşacakları yada döküp sacacakları yerde, "teşekkür ederim benim karnım tok" diyerek te gizli önlem alabilridim, neyse ki biri 17 diğeri 23 yaşındalar ve kazasız belasız bu ana kadar, ne güvensiz oldular ne fazla güvendiler, kısaca annelik zor zenaat...sana kolay gelsin bu anlamda, tabii banada, büyüyünce sorunlar küçülmüyor maalesef:)

    Tema ilgili yorumunu okudum canım, şu iki günü bir atlatayım, buluşmayı yani tekrar kaldığım yerden devam edicem canım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Naz harika, bayıldım.:) Korumacı tavır sergilemekte haklıyız, hele siz kız evladı olarak daha haklısınız..hem de çok haklı.

    Kayseride ki kayıp 3kız hala bulunamadı, büyük ihtimalle organ mafyası olduğu konuşuluyor, olabilirde Allah korusun.

    Belki çok yaşa demesinde büyük sakınca yok, ama birdaha kraker verenden al dediğinizde, kötü niyetli birinin çikolatayla geleceğini asla garanti edemezsiniz Allah korusun.
    Varsın krakerde almayıversin, bu yaşta tam bir davranışa sevk etmek çok zor bu kesin, ama bence bu zamanda hepimiz içimizi sağlama almak zorundayız.

    YanıtlaSil
  4. sevgili zühre siteni ilk defa ziyaret ediyorum çok da begendim bu kadar içten bii olduğun için.
    Zührecim bence yaptığın çok dogru benimde 5 yaşında bir kızım var bende ona yabancılar konusunda çok katı davranışlar sergiletiyorum.
    bırak üzülsünler tatlım
    biliyorsun etraf artık eskisi gibi degil yavrumuza birşey olup biz üzüleceğimize bırak verdiği şeyi almadığı için veren kişi üzülsün
    bira katıyım bu konuda
    ben çocuklara asla kıyamam inan bana bu nedenle biraz katı davranmaya calışıyorum bence dogru yapıyorsun kimse
    bırak büyüdüğünde o yanlışı doğruyu ayırt edecektir.ama ayırt edene dek bırak somurtsun insanlara yeterki zarar görmesin.
    allahım kızını ve tüm yavruları kötü niyetli insanlardan korusun
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  5. Zühracım günaydın, kalkar kalkmaz sana yazayım haber vereyim dedim, yarın usta giriyor eve, ben bugün gün içinde sana bir iki sorularım olucak, msn eklermisin beni müsaitsen, şu anda temizliği yapmadığım için hiç olmazsa bu işle uğraşayım dedim, beklettim seni biraz ama, bu rahatsızlıklar, sırada bekleyen bir iki tema ve buluşma telaşı yüüznden bu aksaklık oldu. Akşam falan kısmen bitirmiş olurum, beğeneceğini umuyorum. sevgiler canım.

    afetergu68@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. bence de doğru yapmışın..sonuçta bu yaşlarda daha onların idrak gücü tam gelişmemiş oluyor ve herkesi masum sanabiliyorlar..yaşı ilerledikçe zaten kimden ne alması yada almaması gerektiğini öğrenmiş olacaktır.. bu zamanda çocuklarımızı sakınmamız gerekiyor..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails