27 Nisan 2010 Salı

İzin alınarak 22 Nisan Perşembe sabahı Batı Karadeniz’e doğru yola koyulduk. Yaklaşık 5 saat süren yolculuğun sonunda Zonguldak Devrek’te mola verildi. Annemler orada yaşıyor. Çok hazırlanmış annemle babam. Çok mutlu ve heyecanlıydılar. Hele babamın bize hizmeti görmeye değerdi. Ama annelerde fazla kalınmadı Hemen Zonguldak Merkez’de oturan abimler için tekrar yola koyulduk.

Abimlere çok uzun zaman olmuş meğer gitmeyeli. 3 gece 4 gün süren tatilimiz gerçekten çok eğlenceliydi. Bursa’dan Zerrin Kardeş ve oğlu Batuhan’da bizimleydi. Hem çocuklar hem biz büyükler oldukça keyifli zaman geçirdik.

Tatilin ilk gününde erkenden kalkıldı. Milli bayramları bilmeyen benim çocuklarıma ( Çünkü tüm bayramlarda el öpülür, şeker toplanır diye biliyordu benim çocuklarım) 23 Nisan Çocuk Bayramının kutlanış törenlerini göstermek amacıyla stada gidildi. Törenin akabinde çocukların mutlu olabileceği aktivitelerin ardından Karadeniz Ereğli’sine gidildi.

Ereğli Zonguldak’a yaklaşık 1 saat uzaklıkta çok şirin bir ilçe. Manzarası kart postallık olan güzel bir yol ile bağlanılıyor Ereğli’ye. Denizin ve mavinin birleştiği, gökyüzünün ağaçlardan görünmediği bir yol. Havanın güzel olması da ayrı bir şanstı. Sahili çok güzel Ereğli nin. Tam bir sayfiye yeri. Sahil boyunca yapılmış tüm parklar, cafeler, restoranlar tıklım tıklımdı. Bir taraftan halk dansları gösterileri devam ediyordu.

Cehennemağzı Mağaralarını daha önce görmemiştim. Gördüm. Zonguldak resmen mağaralar şehriymiş meğer. Kömür madenlerinden altı delik deşik olan şehrin mağaraları da oldukça ünlü.

Meşhur Ereğli pidesini de yedikten sonra Ilıksu’da verilen çay molasıyla akşam ettik.

Ertesi gün de Bartın, Amasra tarafına gidildi. Amasra ya her gidişimde vuruluyorum bu şirin sahil ilçesine. Manzara müthiş, hava müthiş, kalabalık müthiş kısaca her şey müthişti. Yenilen meşhur Amasra Salatasıyla içilen rakılar, yenen balıkların tadı kaldı damaklarımızda. Kısa süreli tatil nedeniyle her yer çok kalabalıktı. Gün batımında içilen kahvelerin ardından tekrar Zonguldak’a dönüldü.

Ertesi gün tekrar annemlere kahvaltıya gidildi. Oradan Afyon’a doğru devam eden yolculuğun sonunda valizlerin boşaltılması, kirlilerin yıkanması, çocukların banyolarının yaptırılması derken gece sızmışım resmen…

Ama çook eğlendim. Keyif aldım. İşte böyle…

Şimdiki hedefim 19 Mayıs’ta program yapılması…

1. bide ben çıksam tatile be zühra.sen çok zevkli bir tatil geçirişsin.aile ziyaretlerine üzülüyorum.keşke yakın olsalarmış sana

2. zonguldak eşimin memleketi iyi bilirim:) çocuklarla çok keyifli oluyor yolculuk..darısı 19 mayısa..kızımın doğum günü bakalım biz ne yapacağız:))

3. Merhaba Serpil cim inşallah sende güzel bir tatil yaparsın en kısa zamanda. Benim kısa tatillerim aile üyelerini ziyaret etmekle geçiyor genelde. Evet keşke aynı illerde yaşasak ...
    Ceylan cım demekki seninle hemşo sayılırız. Eşine de selamlar lütfen...

4. sevgili zühra yeğenim bartın çakraz da oturuyor oraya giderken devreği gördüm amasra harika babaocağına giderken (konya)Afyondan devamlı geçiyorum bende yeni döndüm babam dan.bloğumda gördüğün resimler izmir mendereste bir köy gerçi benim evim biraz köyün dışında yoğun çalışma hayatımızdan kaçamak yapınca oraya gidiyoruz.
    bir konuyu daha yazmadan geçemiyeceğim profilinizde yazdığınız çocuklarımı iyi bir insan olarak yetiştirmek istiyorum ibaresi..
    bende çocuklarıma devamlı söylediğim konu her şey olabilirsiniz ama önce iyi bir insan olun derim..sevgilerimle...

5. Bir gün karadeniz e gidemezsem valla gözlerim açık gidecek doğası yeşillikleri havası yemekleri insanların konuşması tam bana göre ...
    Senin adına sevindim canım çok güzel gezmişsiniz...
    Sevgiler..

6. harika bi tatil yapmışsın.bloğunu ilk ziyaret edişim zevk aldım sayfana bakarken.tekrar görüşmek dileğiyle sevgiler

7. Sevgili Bilge ne çok ortak şehrimiz varmış.Beklerim Afyon dan geçerken.

Yıldız cım kesinlikle haklısın Karadeniz i mutlaka görmeni tavsiye ederim. Doğası denizi insanları diğer bölgelerden farklıdır.Umarım bir gün görme fırsatın olur

Gül ziyaret ve yorum için tekrar teşekkkür ederim

8. Ne güzel olmuş.Dinlenmişsinizdir.Karadeniz muhteşemdir.Birkez daha gitmek isterim ben de.Sevgiler canım.